Raja lasteaia viieaastaste laste arengut hinnatakse e-vahend LAHE testiga 13. veebruar Halliki Tammiste
Lapse arengu hindamine ja selle dokumenteerimisekohustus tuleneb koolieelse lasteasutuse seadusest ja selle alusel kehtestatud koolieelse lasteasutuseriiklikust õppekavast.
Miks tuleks lasteaialaste oskusi hinnata? Lapsed ei arene iseseisvalt. Õpetaja kujundab arengut ja õppimist soodustava keskkonda. Õppimine toetub lapse praegustele teadmistele ja oskustele – pole liiga kerge ega raske.
LAHE testi põhimõtted:
https://projektid.edu.ee/display/THO/Viieaastase+lapse+arengu+hindamise+e-vahend
- Aluseks koolieelse lasteasutuse riikliku õppekava valdkonnad keel ja kõne, matemaatika, sotsiaalsed ja enesekohased oskused ning õpioskused.
- Loodud viieaastaste arengu hindamiseks viies valdkonnas: kognitiivsed protsessid, keel ja kõne, matemaatika, sotsiaalne ja õpipädevus.
- Normeeritud ja standardiseeritud hindamisvahend.
- Eesti ja vene keeles.
- Testid asuvad eksamite infosüsteemis EIS.
- Hindamisvahendil on kolm konteksti/testi: – Kodu – Pood – Mänguväljak
- Igas kontekstis on läbiv lugu, mille raames ülesandeid esitatakse. Läbivateks tegelasteks viieaastased õde-vend Eva ja Martin.
- Ülesanded on lapsesõbralikud ja sisaldavad spetsiaalselt loodud pilte ja video animatsioone. Juhised esitatakse lapsele ainult helikujul.
- Sissejuhatav test sisaldab tegelasi ja ülesandetüüpe tutvustavaid ülesandeid ja selle testi tulemust ei hinnata.
- Kodu test sisaldab lapsele eakohaseid ülesandeid keele ja kõne, matemaatika, õpipädevuse ja kognitiivsete protsesside valdkondadest – eesmärk teada saada, millises valdkonnas laps vajab abi.
- Poe test sisaldab samu valdkondi, aga ülesandeid, mis võivad ületada lapse eeldatavaid oskusi – eesmärk teada saada, millises valdkonnas laps on arengust ees.
- Mänguväljaku test sisaldab eakohasel tasemel sotsiaalse pädevuse ülesandeid.
- Õpetaja või tugispetsialist juhendab last üks-ühele.
- Hindamine toimub tahvelarvutis ja selleks on vajalik internetiühendus.
- Enne hinnatavaid ülesandeid on sissejuhatavad ülesanded, mis tutvustavad lastele tegelasi ja keskkonda ning mille ajal võib last igati juhendada.
- Hinnatavate ülesannete lahendamisel võib juhendada ainult tehnilistes küsimustes.
- Põhjalik kirjalik juhend ja koolitusmaterjalid hindamise läbiviimiseks ja tulemuste interpreteerimiseks.
Lapse arengu hindamine ja selle dokumenteerimisekohustus tuleneb koolieelse lasteasutuse seadusest ja selle alusel kehtestatud koolieelse lasteasutuseriiklikust õppekavast.
Miks tuleks lasteaialaste oskusi hinnata? Lapsed ei arene iseseisvalt. Õpetaja kujundab arengut ja õppimist soodustava keskkonda. Õppimine toetub lapse praegustele teadmistele ja oskustele – pole liiga kerge ega raske.
LAHE testi põhimõtted:
https://projektid.edu.ee/display/THO/Viieaastase+lapse+arengu+hindamise+e-vahend
- Aluseks koolieelse lasteasutuse riikliku õppekava valdkonnad keel ja kõne, matemaatika, sotsiaalsed ja enesekohased oskused ning õpioskused.
- Loodud viieaastaste arengu hindamiseks viies valdkonnas: kognitiivsed protsessid, keel ja kõne, matemaatika, sotsiaalne ja õpipädevus.
- Normeeritud ja standardiseeritud hindamisvahend.
- Eesti ja vene keeles.
- Testid asuvad eksamite infosüsteemis EIS.
- Hindamisvahendil on kolm konteksti/testi: – Kodu – Pood – Mänguväljak
- Igas kontekstis on läbiv lugu, mille raames ülesandeid esitatakse. Läbivateks tegelasteks viieaastased õde-vend Eva ja Martin.
- Ülesanded on lapsesõbralikud ja sisaldavad spetsiaalselt loodud pilte ja video animatsioone. Juhised esitatakse lapsele ainult helikujul.
- Sissejuhatav test sisaldab tegelasi ja ülesandetüüpe tutvustavaid ülesandeid ja selle testi tulemust ei hinnata.
- Kodu test sisaldab lapsele eakohaseid ülesandeid keele ja kõne, matemaatika, õpipädevuse ja kognitiivsete protsesside valdkondadest – eesmärk teada saada, millises valdkonnas laps vajab abi.
- Poe test sisaldab samu valdkondi, aga ülesandeid, mis võivad ületada lapse eeldatavaid oskusi – eesmärk teada saada, millises valdkonnas laps on arengust ees.
- Mänguväljaku test sisaldab eakohasel tasemel sotsiaalse pädevuse ülesandeid.
- Õpetaja või tugispetsialist juhendab last üks-ühele.
- Hindamine toimub tahvelarvutis ja selleks on vajalik internetiühendus.
- Enne hinnatavaid ülesandeid on sissejuhatavad ülesanded, mis tutvustavad lastele tegelasi ja keskkonda ning mille ajal võib last igati juhendada.
- Hinnatavate ülesannete lahendamisel võib juhendada ainult tehnilistes küsimustes.
- Põhjalik kirjalik juhend ja koolitusmaterjalid hindamise läbiviimiseks ja tulemuste interpreteerimiseks.